Skicka din enhet

Hur ska jag skicka min enhet till er?

Kontakta oss innan du skickar din enhet till oss för att säkerställa lagerstatus. Din enhet ska skickas med fulladdat batteri och utan säkerhetskod så att vi kan säkerställa reparationens kvalitét. För att undvika transportskador på din enhet bör du paketera den väl med exempelvis orginalkartong inslagen i ytterliggare cellplast och skickas i ett vadderat kuvert. Skicka alltid er enhet med spårbarhet.

Följ dessa steg för att skicka er enhet:

1. Kontakta oss

För att säkerställa reservdelens lagerstatus och få tillgång till vårt inlämningsformulär. Du kan göra det via vår chatt, telefon 036-29 29 102 eller e-post info@displaybyte.se

2. Förpacka er enhet

Väl med bubbelplast eller liknande så att inte din enheten skadas under transporten till oss. Vi rekommenderar PostNord. Via deras webbplats skriver du ut fraktsedel, sätter på paketet och lämnar in hos ditt närmsta ombud. Fraktkostnaden varierat från 63-68 kronor beroende på ditt paketets vikt. Tjänsten erbjuder låg frakt såväl som spårbarhet på er försändelse.

3. Fyll i ditt inlämningsformulär

Bifoga minst denna information:

– Namn, adress, e-post och telefonnummer.

– Felbeskrivning, vad är felet och vad vill du ha lagat.

4. Adress

Skicka din enhet till följande adress:

Displaybyte Sverige AB
Barnarpsgatan 94
553 33 Jönköping

4. Vi hämtar ditt paket

Vi reparerar din enhet med den lagning som din felbeskrivning matchar. Om du är osäker och vill få ett kostnadsförslag som du får ta ställning till innan vi reparerar skriver du med det i formulärets felbeskrivningsruta.

5. Din enhet är reparerad

Du får då ett mail med kollid så att du kan spåra din försändelse. I inlämningsformuläret har du valt fraktalternativ.

Vi erbjuder två fraktalternativ.

  1. Din reparerade enhet retuneras mot postförskott. Fraktkostnad är 149 kronor.
  2. Du förskottsbetalar din reparation och får en lägre fraktkostnad, 79 kronor.

6. Du hämtar din försändelse

När din mobil eller surfplatta kommit fram får du ett sms eller mail och du hämtar ut din lagade enhet från ditt DHL ombud.

Är det något du funderar på?

Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för personlig service.