Lämnar ni någon garanti på reparationen?

Ja, du har alltid 90 dagars garanti på utfört arbete och reservdel. Garantin gäller endast reservdelen vi monterat. Garantin omfattar inte skador som uppstår i samband med fukt/tappskador.

Detta innebär att om vi reparerar glaset på din telefon är det just glasets funktion som omfattas av vår garanti. Om du har tappat din telefon eller utsatt den för fukt omfattas inte detta av vår reservdelsgaranti. Om någon annan del än den reservdel vi monterat slutar fungera efter vår service omfattas inte denna av vår garanti.

Innan din enhet repareras utför våra tekniker en funktionskontroll av enheten. Samma funktionskontroll utförs även då din reparation är utförd för att säkerställa att din enhet fungerar som den ska efter utförd reparation.

Kommer någon information att försvinna i samband med reparationen?

Nej, du kommer att ha kvar all din data som finns lagrad på din enhet. Vi rekommenderar dock alltid att göra en säkerhetskopia av din enhet.

Varför tidsbokning?

Genom att boka in ditt serviceärende får du snabbast möjliga service. Du får ofta tillbaka din telefon inom 1 timme från det att du lämnat in din enhet. Vissa modeller som kräver limning och pressning tar ett par timmar extra att reparera. Under reparationstiden får du en lånetelefon som vi ringer dig på så fort reparationen är utförd.

Hur lång tid tar det innan min skickade enhet returneras?

Din enhet returneras och repareras inom 24 timmar ifrån tidpunkten då den hämtats ut från vårt postkontor. Vi returnerar alltid din enhet med Postens värdehantering och din enhet skickas mot brevförskott. Skickar du på en måndag så kommer vi att få din enhet på tisdag, vi lagar din enhet och du har din enhet tillbaka senast torsdag. Skickas en fuktskadad telefon tar det alltid minst en extra dag att reparera.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder två fraktalternativ. Postförskott och förskottsbetalning. Vid postförskott kostar returfrakten av din enhet 149 kronor och vid förskottsbetalning 79 kronor. Din försändelse skickas med full spårbarhet för såväl din som vår trygghet.

Hur kontaktar jag er?

Telefon:
036 – 29 29 102

E-post:
info@displaybyte.se

Facebook:
Displaybyte.se

Vi återkommer till er så fort vi kan och alla mail besvaras inom 24 timmar från att det skickats.

Ställ en fråga till oss